Summering av 2023

Nu är det denna tiden på året då vi summerar ihop vad som hänt i vår organisation och vad vi bidragit med för att skapa en ännu mer levande stadskärna!

Vårt primära uppdrag är att skapa attraktiva evenemang och aktiviteter i stadskärnan som ska bidra med att folk väljer att vistas i city och på det sättet skapa kundflöde till våra medlemsföretag.
Under 2024 har vi genomfört 24 evenemang och aktiviteter, där våra mest besökta var:
Alla hjärtans dag
HBK på stan
Påsk i City
Purple Nights
Sommarbio i Norre Katts park
Föreningsdagen
Smaka på Halmstad
Bus eller Godis under Halloween
Julskyltning
Gammaldags Julmarknad

Vi har även samverkat med andra fantastiska aktörer under ex. Halmstad pad(d)elfest, Internationella Gatuteaterfestivalen, Halmstad Pride, Musik på stan mm.
Tillsammans med alla andra aktörer så har vår stadskärna aktiverats med evenemang under 56 dagar på offentlig plats! Givetvis hoppas vi på lika många evenemang under 2024 och att Halmstadsbor fortsätter att besöka oss.

I våra sociala medier fortsätter vi att lyfta utbudet som finns i stadskärnan, vår härliga offentliga miljö och framförallt alla fantastiska människor som arbetar här! Utan dem – inget City! Vi är extra stolta över vår marknadskampanj – Local is the New Black där vi varje år i november lyfter våra näringsidkare under Black Weekend.

Vi jobbar dagligen mot vårt önskade läge som vi definierar följande: 
Det är här man vill vara! Det är en bubblig stämning med storstadspuls och folkmyller.
Det ska vara enkelt och tryggt att komma till och vistas i Halmstad City.
Här välkomnas vår 700-åriga historia, samtidigt som vi vågar vara nyfikna och moderna.
Det erbjuds evenemang, unik shopping, konst, kultur, arkitektur och mat i en urban miljö och med ett hjärtligt värdskap till våra besökare.

Tack för att du besöker vår stadskärna! Hoppas vi ses även under 2024!
/Caroline och Jennie